Hi, what are you looking for?

| Kampungmamakcom
#image_title

Mamak News

Budak Nyaris Kena Patuk, Ular Senduk Menyelinap Masuk Sembunyi Bawah Beg


Budak Nyaris Kena Patuk, Ular Senduk Menyelinap Masuk Sembunyi Bawah Beg

Satu rakaman video CCTV memaparkan seekor ular kecil yang secara tiba-tiba muncul di bawah beg seorang kanak-kanak di sebuah rumah tular di media sosial.

Video yang dimuat naik di akaun TikTok @cinnamonrolls_byibu itu menunjukkan anak kepada pemilik video tersebut sedang melihat beg yang berada di atas lantai rumah berkenaan.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Berdasarkan rakaman video itu, pada awalnya kanak-kanak lelaki tersebut tidak menyedari kehadiran ular kecil berkenaan.

| KampungmamakcomKredit TikTok

Ular itu dilihat telah muncul dari bawah beg yang diletak di atas lantai berkenaan dan melingkar di bawah kaki kanak-kanak yang bernama Afeeq itu.

Selepas kanak-kanak tersebut menyedari kehadiran ular berkenaan, dia telah menjerit memanggil ibunya lalu menangis ketakutan.

Advertisement. Scroll to continue reading.

| KampungmamakcomKredit TikTok

“Ular masuk rumah pula dari pintu depan. Nasib Afeeq tak ada apa. Ular tu betul-betul la dekat kaki dia. Ibu dekat dapur terkejut dengar dia jerit pastu menangis.

“Ibu duk cari ular nya tapi tak jumpa. Ayah balik keje baru ayah jumpa ular tu.. Dah bunuh bakar ular tu. Alhamdulillah settle semua,” tulis kapsyen muat naik video tersebut. 

@cinnamonrolls_byibu

Ular masuk rumah plak dari pintu depan.. Nasib Afeeq tak ada apa.. Ular tu betul2 la kat kaki die.. Ibu kat dapur terkejut dengar die jerit pastu nangis.. Ibu duk cari ular nya tapi tak jumpa.. Ayah balik keje baru ayah jumpa ular tu.. Dah bunuh bakar ular tu.. Alhamdulillah setel semua.. #fyp #foryoupage #foryourpage #ular #ularbisa #ularhitam #ularhitammasukrumah

Advertisement. Scroll to continue reading.

♬ original sound – cinnamonrolls_byibu – cinnamonrolls_byibu

Berdasarkan beberapa video rakaman CCTV lain yang di muat naik, ular tersebut dikatakan merupakan anak kepada ular tedung hitam.

Walau bagaimanapun, seorang pengguna TikTok di ruangan komen mendakwa bahawa ular tersebut merupakan spesis ular senduk.

Advertisement. Scroll to continue reading.

@cinnamonrolls_byibu

Replying to @cikkiyah12 #ulartedunghitam #ularmasukrumah #ularbisa #fyp #foryoupage #foryourpage

♬ Aesthetic – Tollan Kim

Ular itu telah masuk ke dalam rumah tersebut menerusi celahan di bawah pintu rumah berkenaan.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Menerusi video yang berlainan, wanita tersebut turut menceritakan bahawa ular itu pada awalnya masuk ke dalam rumah menerusi celahan di bawah pintu.

@cinnamonrolls_byibu

Replying to @MissZaty #ulartedunghitam #ularmasukrumah #ularbisa #fyp #foryoupage #foryourpage

♬ Chill Vibes – Tollan Kim

Advertisement. Scroll to continue reading.

Ular itu kemudiannya terus bergerak ke bawah kerusi sofa berdekatan dengan pintu rumah berkenaan.

Ular itu seterusnya bergerak pula ke beg Afeeq yang berada berdekatan dengan kerusi sofa tersebut.

@cinnamonrolls_byibu

#ularsendukhitam #ularmasukrumah #ularbisa #fyp #foryoupage #foryourpage

Advertisement. Scroll to continue reading.

♬ Chill Vibes – Tollan Kim

Perkongsian video muat naik tersebut segera mendapat perhatian netizen dan sehingga kini ia telah ditonton hampir satu juta kali.

Video itu turut dibanjiri dengan komen pelbagai daripada netizen yang ingin mengetahui kisah selanjut berkenaan kejadian tersebut.

Advertisement. Scroll to continue reading.

BACA: Ramai Lega, Masalah Lif PPR Selesai Selepas Tindakan Ini, Siap Nak Bagi Internet Percuma

Antara komen yang ditinggalkan adalah:

“Ya Allah nasib takde pape.. risau tengok,” tulis seorang netizen.

Advertisement. Scroll to continue reading.

“Ular tedung hitam ni memang suka masuk dalam rumah sebab dia nak cari tempat sejuk,” tulis seorang netizen berkenaan ular tersebut.

” Aishhh mujur la tak kena apa-apa. Syukur Alhamdulillah risau la mak-mak ni,” tulis seorang netizen yang turut risau melihat kejadian tersebut.

Sumber: TikTok/@cinnamonrolls_byibu

Advertisement. Scroll to continue reading.

Artikel asal oleh: Siakap Keli

Advertisement. Scroll to continue reading.
Advertisement

Trending

Teruskan Membaca

Hiburan

0 PETALING JAYA – “Doakan segalanya dipermudahkan.” Demikian permintaan usahawan selebriti, Datuk Aliff Syukri yang memohon orang ramai mendoakan keselamatan anak bongsunya yang cedera...

Hiburan

3s SARANG tebuan jangan dijol, itulah yang dapat disimpulkan dengan kisah adik pelakon Syatila Melvin, Syida baru-baru ini yang naik hantu gara-gara pemilik sebuah...

Sukan

0 PETALING JAYA – Kapten skuad Harimau Malaya, Matthew Davies mengakui aksi pasukan serba tidak menjadi selepas tewas 0-4 pada aksi pertama Kumpulan E...

Sukan

3s KUALA LUMPUR – Penggantungan atlet lompat tinggi negara selepas gagal dalam ujian doping tidak akan beri kesan besar kepada skuad negara untuk memburu...

Advertisement