Hi, what are you looking for?

Sukan

Jerman bagai sudah hilang kemahuan


Sertai Telegram @KampungMamak untuk kemaskini terpantas.

DOHA – Penjaring gol tunggal Jerman, Ilkay Gundogan mengecam aksi rakan sepasukannya dan menyifatkan pasukannya telah memudahkan tugas Jepun mendapatkan gol ketika mereka tewas mengejut 1-2 pada aksi kelmarin.

Menurutnya, aksi longlai dan bermain bagaikan tanpa strategi seperti itu sepatutnya tidak berlaku ketika mereka berada di pentas tertinggi bola sepak.

“Kami memberikan kerja mudah buat Jepun terutama­nya ketika jaringan kedua. Ia tidak sepatutnya berlaku kerana kita sekarang berada di Piala Dunia.

Advertisement. Scroll to continue reading.

“Manu (Manuel Neuer) beberapa kali mempamerkan aksi tangkas menyelamatkan pasukan. Kami sebenarnya memiliki peluang untuk jadikan 2-0, tetapi tidak memanfaatkannya.

“Kami tidak mampu membina gerakan daripada bawah dan seakan hilang keyakinan untuk mengawal bola dan hanya menggunakan hantaran jauh,” katanya.

Sementara itu, Neuer tidak dapat menyembunyikan rasa kecewa dan hairan apabila mereka seperti tidak ada kemahuan untuk mendapatkan ja­ringan selepas ketinggalan.

Advertisement. Scroll to continue reading.

“Saya kecewa dan marah kerana kami membiarkan keputusan ini berlaku.

“Jadi, sekarang kami berada di bawah tekanan. Sejak dari awal, perkara penting adalah bagaimana kami memulakan kempen Piala Dunia namun sekarang ia sudah musnah,” jelasnya.

Dalam pada itu, peminat bola sepak antarabangsa membidas pemain Jerman yang dirakam bergambar sambil menutup mulut dan tindakan itu sebagai tanda protes mereka terhadap larangan pemakaian lilitan kapten anti diskriminasi. – AGENSI

Advertisement. Scroll to continue reading.


Sumber: Kosmo Sukan

Teruskan Membaca

Advertisement
KampungMamak.com We would like to show you notifications for the latest news and updates.
Dismiss
Allow Notifications