Hi, what are you looking for?

| Kampungmamakcom
#image_title

Mamak News

[VIDEO] Pelajar menangis gara-gara bapa terlambat hantar masuk asrama


PETALING JAYA – Telatah seorang pelajar perempuan yang menangis kerana takut dimarah dan direkod ‘demerit’ gara-gara bapanya yang lambat hantar pulang ke asrama mencuit hati orang ramai.

Melalui satu hantaran tular yang dimuat naik bapa pelajar tersebut, anaknya itu menangis kerana risau akan didenda dan direkodkan kesilapan disiplin kerana gagal mematuhi masa yang ditetapkan pihak sekolah.

“Menangis sebab hantar dia lambat, risau kena demerit. Dia cakap malam ada rollcall dan kena berdiri kalau lambat,” tulis Khairul Nizam di ruangan kapsyen.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Perkongsian tersebut ternyata menarik perhatian orang ramai serta ada juga beberapa pelajar yang berkongsi pengalaman melalui perkara yang sama ketika di bangku sekolah.

“Iya kadang-kadang kena demerit selepas itu kena marah lagi. Pedih sangat,” tulis seorang pelajar.

Turut meninggalkan komen ialah seorang pengguna yang berkongsi pengalaman sama sehingga ‘trauma’ dengan rekod demerit.

Advertisement. Scroll to continue reading.

“Ya weh takut, siapa je yang tak takut. Bila cukup je demerit mesti kena buang asrama,” komennya.

Dalam pada itu, ada juga ibu bapa yang tampil berkongsi pengalaman anak-anak mereka yang pernah berhadapan situasi sama.

“Anak saya pun macam ini lah sebab itu saya selalu hantar awal. Saya pun tak suka lambat, pergi sekolah memang kena awal,” ulas Danish Medina.

Advertisement. Scroll to continue reading.

“Masa anak duduk asrama perkataan demerit ni selalu diulang-ulang, takut sangat kena demerit. Sekarang dah duduk sekolah harian hilang terus perkataan demerit tu,” kata Sweet Twin.

Setakat ini hantaran tular tersebut telah meraih 36,300 tanda suka, 557,200 tontonan dan 130 perkongisan di TikTok. – KOSMO! ONLINE

@knizamk1982Hatinya mudah terluka 🤣

♬ original sound – Khairul Nizam Kamaruddin

Advertisement. Scroll to continue reading.


Sumber: Kosmo Online

Advertisement

Trending

Teruskan Membaca

Sukan

3s SHAH ALAM – Kemenangan Malaysia melangkah ke pentas separuh akhir Kejohanan Badminton Berpasukan Asia (BATC) 2024 terpaksa dibayar harga mahal apabila kedua pemain...

Hiburan

3s PETALING JAYA – Isteri kepada pelawak Shuib, Watie Hanifiah mendedahkan sikap berdegil enggan mendengar nasihat suami mengakibatkannya menjadi mangsa scammer dengan kerugian mencecah...

Sukan

0 SHAH ALAM – Skuad badminton negara menepati ramalan mara ke pentas separuh akhir Kejohanan Badminton Berpasukan Asia (BATC) 2024 selepas bangkit mengatasi Singapura...

Hiburan

3s PETALING JAYA – Bertahun menyimpan hasrat untuk memiliki perniagaan sendiri, aktor Zahiril Adzim bersyukur merealisasikan impian apabila membuka sebuah butik sebagai persediaan bersara...

Advertisement