Hi, what are you looking for?

| Kampungmamakcom

Mamak News

[VIDEO] Rupa-rupanya tikus gigit ayam di pasar basah


PETALING JAYA – Rasa curiga seorang wanita membawa kepada penemuan jijik seekor tikus sedang menggigit ayam mentah di sebuah pasar basah.

Menerusi sebuah perkongsian yang dimuat naik @_F4dhil4hm4d_ di akaun Tiktok miliknya berkata, dia mula menyedari kehadiran tikus itu selepas curiga dengan kelibat hitam berdekatan ayam tersebut.

“Aku tengok dari kereta sajalah, aku “zoom” dekat – dekat untuk tengok binatang apa itu. Rupa-rupanya tikus, rakam je lah mampu,” katanya menerusi ruangan kapsyen.

Advertisement. Scroll to continue reading.

Tambahnya, dia juga menasihati orang ramai supaya lebih berhati-hati dalam membeli barang basah.

“Awak semua berjaga-jaga lah dalam membeli lauk basah yang terdedah, takut ada yang jadi begini. Beringatlah dalam membeli, risiko mesti akan ada,” ujarnya.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata orang ramai memberikan pelbagai pendapat mengenai video yang tular itu.

Advertisement. Scroll to continue reading.

“Bahaya untuk kesihatan, boleh kena jangkitan kencing tikus,” komen Hazlyna.

“Patutlah sekarang selalu keracunan makanan,” kata Siti Anisah.

Setakat ini, video perkongsian tersebut telah meraih lebih 126 ribu tontonan dan meraih 2,615 tanda suka. – KOSMO! ONLINE

Advertisement. Scroll to continue reading.
@fadhilahmad3031 aku lupa nak up video kene stanby dgn nitizen² puaka ni 😂😂 , sepatut aku kene rakam smpi owner kedai melingkup la br nitizen puas hati sedetail² nya kene bg tau … aku share br korg beringat , video ni pun dh 2,3minggu br aku teringat nak share .. masa aku rakam ada org lain dh bagi tau , ishhhhh mengkome niii kannn, lantak korg la nak kecam ke apa ke yg pntg beringat la membeli lauk basah terdedah ni risiko gini pasti ada tu je yg aku nak smpi kan , kalau aku pntg diri aku tak share g lantak korg laaa yg beli korg yg makan … #rattatouille #tikus #kedaiaceh #fyp #ikuttrend #xyzbca ♬ Stel Kendo Stel Kenceng Jedag Jedug – Rian DTM


Sumber: Kosmo Online

Advertisement

Trending

Teruskan Membaca

Sukan

3s SHAH ALAM – Kemenangan Malaysia melangkah ke pentas separuh akhir Kejohanan Badminton Berpasukan Asia (BATC) 2024 terpaksa dibayar harga mahal apabila kedua pemain...

Hiburan

3s PETALING JAYA – Isteri kepada pelawak Shuib, Watie Hanifiah mendedahkan sikap berdegil enggan mendengar nasihat suami mengakibatkannya menjadi mangsa scammer dengan kerugian mencecah...

Sukan

0 SHAH ALAM – Skuad badminton negara menepati ramalan mara ke pentas separuh akhir Kejohanan Badminton Berpasukan Asia (BATC) 2024 selepas bangkit mengatasi Singapura...

Hiburan

3s PETALING JAYA – Bertahun menyimpan hasrat untuk memiliki perniagaan sendiri, aktor Zahiril Adzim bersyukur merealisasikan impian apabila membuka sebuah butik sebagai persediaan bersara...

Advertisement